Дискусия

Теодора Бакърджиева
Български дарителски форум
Теодора Бакърджиева е завършила Техническия университет в София, но от 20 години работи изключително в сектора на гражданските организации. Била е част от екипите на граждански организации с различен профил, като фондация „С.Е.Г.А. - Старт за ефективни граждански алтернативи“, фондация „Работилница за граждански инициативи“, Фондация за общностно развитие - ФОРА, Българска хранителна банка.
От 2016 г. работи за Българския дарителски форум - мрежа на дарителски организации (компании и фондации), където отговаря за проучванията и анализите по темите за филантропията, дарителството и доброволчеството, които организацията подготвя. Има опит в инициативи за развитие на капацитета на граждански организации, както и опит като общностен фасилитатор, обучител по набиране на средства и оценител на проекти.
Основните ѝ професионални интереси са свързани с разработването и прилагането на механизми за ефективно взаимодействие между публичния сектор, гражданските организации и дарителите, както и с измерването на въздействието на дарителските инвестиции.
От март 2022 г. Теодора Бакърджиева поема оперативното управление на Българския дарителски форум като изпълнителен директор.

Диана Димова-Йорданова
Фантастико груп
Диана Димова-Йорданова е част от екипа на Фантастико груп
от 5 години и в момента ръководи дирекция „Корпоративни комуникации и връзки с обществеността“ в компанията. Силно ангажирана е със CSR проектите на търговската верига. Член е на Управителния съвет на програмата „Фантастико до теб“, както и на журито, което оценява кандидатурите в конкурса на програмата. По нейна идея са създадени редица устойчиви инициативи за Фантастико груп, сред които: „Моите будители“ и „Подай ръка“, застъпник е на темата за борбата с рака на гърдата, участва в редица доброволчески инициативи заедно с екипа на компанията. Диана има дългогодишен опит в областта на телевизионната журналистика. В продължение на 12 години е част от екипа на Nova Broadcasting Group като репортер, продуцент и изпълнителен продуцент на централни новини. Професионалният й опит включва и управление на комуникации в сферата на здравеопазването.

Виктория Блажева
УниКредит Булбанк
Виктория Блажева е директор „Маркетинг и комуникации“ за Централна и Източна Европа на УниКредит от края на 2022 г. Преди това е била две години директор „Стратегия и бизнес“ на УниКредит Булбанк с фокус създаването на ESG стратегията на банката, а от 2007 до 2020 г. ръководи „Връзки с обществеността и комуникации“. Завършила е MBA в Warwick Business School. Алумни е на Center for Finance, Technology and Entrepreneurship по програмите Fintech, AI и Open Banking, Prompt Engineer и AI Expert. Има специализации и по устойчиви бизнес стратегии, кръгова икономика и др.
За УниКредит: UniCredit е една от най-големите европейски банки с основни пазари в Италия, Германия, Австрия и Централна и Източна Европа. Има над 15 милиона клиенти. През 2023 и 2024 г. УниКредит последователно е обявена за „Глобална банка на годината“ в класацията на The Banker, издание на Financial Times. www.unicredit.eu
За УниКредит: UniCredit е една от най-големите европейски банки с основни пазари в Италия, Германия, Австрия и Централна и Източна Европа. Има над 15 милиона клиенти. През 2023 и 2024 г. УниКредит последователно е обявена за „Глобална банка на годината“ в класацията на The Banker, издание на Financial Times. www.unicredit.eu

Мария Маринова
Yettel
Мария Маринова работи в сферата на масовите комуникации от 20 години в различни нейни територии – медийна стратегия, ТВ продукция, реклама, маркетинг. В Yettel България е в ролята директор „Бранд и маркетингови комуникации“ и отговаря за позиционирането и рекламните активности на телекома. През 2023 г., в партньорство с Български туристически съюз, Yettel дигитализира популярното туристическо движение „100 национални туристически обекта“ – печати от най-значимите български забележителности вече могат да се събират и в мобилното приложение на Yettel. По този начин БТС и Yettel целят да доближат до съвременните хора една от най-обичаните инициативи за опознаване на националното богатство и наследство на България и да я направят още по-популярна. Yettel е част от e& PPF Telecom Group – партньорство между PPF Group и Emirates Telecommunication Group (e&), фокусирано върху предоставянето на отлични телекомуникационни услуги и дигитално потребителско изживяване за клиентите в Централна и Източна Европа. В България Yettel свързва над 3 милиона потребители с хора, устройства и бизнеси.

Петя Манастирска
Мениджър „Устойчиво развитие и качество“ в Девин ЕАД
Тя има над 20 години опит в сферата на управление на качеството, опазване на околната среда и безопасността, натрупан във водещи международни производствени компании. Петя е част от екипа на DEVIN от 2019 година и отговаря за прилагането на Source of Change – стратегията за устойчиво развитие, споделяна от всички компании на Spadel Group. Работата ѝ в DEVIN през последните 5 години допринася за независимата оценка от световно признати организации и сертифициране на добрите практики на компанията с Alliance for Water Stewardship и B Corp (Benefit Corporation).
За Девин:
От създаването си през 1992 г. „Девин“ ЕАД е лидер на пазара на минерална и изворна вода в България. Изворите и мястото на бутилиране се намират в екологично чист район в региона на град Девин, в сърцето на Родопа планина, откъдето идват продуктите с марка DEVIN – натурална минерална (негазирана, газирана и обогатена с витамини) и изворна вода. Фирмата е ексклузивен дистрибутор на енергийните напитки Red Bull и плодовите сокове Granini за България.
„Девин“ ЕАД е отговорна компания, която инвестира в икономическото, социално и културно развитие на обществото чрез инициативи, насочени към регионалното развитие, опазването на околната среда и образованието.
От 2017 г. компанията е част от белгийската група Spadel – водещ производител на бутилирана вода в Бенелюкс (Белгия, Нидерландия и Люксембург) и Франция.
От 2021 г. „Девин“ ЕАД е сертифицирана въглеродно неутрална компания с валидация, издадена от международната консултантска организация по климата CO2logic и утвърдена от акредитирания и независим сертифициращ орган Vinçotte. „Девин“ ЕАД е първата българска компания за бутилирана вода, която постига въглероден неутралитет както на ниво компания, така и на ниво продукт.
Компанията притежава престижния сертификат Great Place to Work® – най-високото отличие за работодателска марка и отлично работно място в международен план.
От март 2022 г. „Девин“ ЕАД е сред първите български компании, носители на престижния сертификат B Corp™, който отличава бизнеси, отговарящи на най-високите социални и екологични стандарти и поемащи дългосрочен ангажимент за положително въздействие върху обществото.